Tuesday, August 12, 2008

Gatal ke Aku? Entahlah...

Cuti Hari Kebangsaan hujung minggu yang lepas telah kami habiskan dengan berlibur ke Port Dickson. Lama benar tak gi sana. We all pegi ngan famili Dear. Pagi sebelum subuh kita dah berangkat dari rumah, ingat nanti boleh subuh kat Gelang Patah. 3 kereta yang pergi. Namun bila tiba di 2ndlink, jam teruk. Akhirnya kita hanya lepas dari custom Johor lebih kurang 7.20 pagi.
Banyak juga org singapore yang cabut gi malaysia. Most of them pakai baju warna merah. Ada yang lagi patriotik, merah putih. cuma kurang bulan sabit dan 5 bintang aja. Aku, Dear, Abang Dear sorang, anak sedara sorang dan maid pun guna baju merah...hushhh ... semangat benarlah kita ni.
Aku gembira tersangat sebab dapat jumpa ngan teman blogger yang sudi drive jauh jauh nak jumpa dengan aku dan dear. Terimakasihlah bawa oleh oleh skali untuk kita sefamili. Pas tu siap belanja durian lagi untuk famili kita. To both of you, thank you ya. Insyallah, lain kali boleh bertemu lagi.
Ah nak citer pulak pasal satu amoi kendu yang naik satu transport ngan aku. Tadi pagi bila aku naik aja transport tu, seperti biasa aku wish lah kawan kawan kat dlm transport tu good morning. Amoi yg baru ni duduk di sebelah amoi yg aku dan dear panggil cantik molek. Amoi cantik molek trus wish back good morning dan amoi kendu pulak siap senyum dan lambai tangan. Yang best tu pulak, amoi kendu turun satu tempat ngan aku. Tempat dimana aku turun ni ada 3 lagi amoi yg lain. Satu amoi ni memang baik skali ngan kami sebab dia naik pun sama stop ngan kami. Kita panggil dia amoi tulang reput, bukan apa, sian amoi ni, tulang dia memang tak kuat, dah berapa kali pegi ops masih tak baik gak tulang belakang dia tu. Rupanya amoi kendu tu satu ofis ngan amoi tulang reput, so aku pun dikenalkanlah ngan amoi kendu tu .. nama dia annie. Mak ai pegi ofis dengan skirt hipster yg menampakkan belakang dia yg bertatoo dan bertshirt ketat with low neck cut..boleh goncang iman. Bila si amoi kendu tadi bersalaman ngan aku, dia bend sikit badan dia tu kedepan..jadi santapan breakfast mata aku tu lurah yang menggiurkan.
Bila sampai aja ofis, biasalah Dear talipon kasi tahu yang she dah selamat sampai ofis dia. Dear tanya siapa yang aku salam tu. So aku pun dengan tiada apa perasaan bersalah ceritalah kat dia apa yang aku nampak.
"Hmm sukalah you..mata tu tak tahu nak jaga eh, kalau dah suka nak tengok org lain punya, then tak yah tengok hak milik you lagi" marah Dear pagi pagi.
"Eh! taklah, Yang bukan nya sengaja nak tengok apa, dah si amoi tu pakai low cut, then ternampaklah, bukan kita peep pun. Lagipun dapat tengok tak dapat buat apa apa taknaklah. I just want hak milik me aja, and thats ada pada you.." nada suara aku tu macam tengah tersenyum simpul aja bunyi nyer.
"Yelah tu, kalau tak tahu nak jaga mata dan jaga diri, tahulah nasib nanti, dah lah kat Port Dickson tuari gatal ngan partner orang lain, nasib baik partner dia tu tak hentam you. Ni nak menggatal juga ke" ai masih marah gak kekasih hati ku ini.
"Apa! mana ada, taklah, dont you worry sayang, I belong to you aja..mulut dan mata bolehlah menggatal, tapi jasad dan hati ni hanya utk you aja Sayang oi. Dahlah, Yang banyak kerja ni, bye sayang" akhirnya aku cut short the conversation, takut Dear merajuk pulak.
Memang aku tak nafikan, kadang aku ni memang nampak macam menggatal. Kalau orang tak kenal aku, mesti orang ingat aku ni gatal, miang. Sebenarnya aku ni suka menyakat orang aja. Bekas guru sekolah rendah aku the late Ms Devi pernah berkata pada another teacher Ms Chua masa we all bikin reunion yang aku ni dari zaman sekolah suka sangat disturb others. Dah tua tua gini aku siap kacau teacher teacher lagi masa reunion tu. Plus Ms Devi kata, muka aku pun masih sama macam zaman sekolah dulu. Aisey man, motif apa tu ..awet muda kah?
To my darling, jangan lah takut kita ni menggatal dan jatuh hati kat orang lain, tiada lagi ruang dihati ini utk membagi cinta buat orang lain, semua telah di penuhi dan hanya terpahat nama mu seorang, dan insyallah akan terus begitu sampai ku menutup mata.

4 comments:

sky said...

AIKK..tak ckp pun nak gi PD.. kalau tak bleh jumpa. hukhuk.

deeyang said...

Sorryler ya, tak sempat nak calling callinglah, lagi pun pegi ngan family buah hati ..next time kita kasi tahu ok. jangan marah tau.

Anonymous said...

yang n dear...

i came across ur blog...n have been reading it everytime i log in... cool blog tho. in the same boat awwwwww

deeyang said...

Hi Anonymous, thank you for visiting our blog.