Monday, July 7, 2008

Bali lagi

Hari ketiga kami di Bali tak banyak tempat yang kami lawati. Dear hanya sekadar mahu berjalan jalan di pantai Kuta, shopping di dearah Kuta, berenang dan ke Jimbaran sekali lagi memandangkan we missed the sunset the day before.

Selesai aja breakfast, kami berjalan kaki untuk ke Pantai Kuta. Sepanjang perjalanan dari hotel ke Pantai Kuta, banyak terdapat shops that sell souvenir. Ada juga DVD shops. Aiyohh...murah lagi .. only RP10 ribu per dvd. What more, buy 10 get 4 free DVD. Aku mentally kira jadi nya harga DVD tu only RP7 ribu. Thats equavilent to only $1.10 SGD. What more, there are some latest movie available yang mana kat my country pun belum di tayangkan lagi. Hmm, Ghost Whisperer latest season kat back home pun ada..L word jangan cakaplah ... All the 5 seasons available. Yahhhoooo. Banyak juga movie yg berbaur Les tapi aku hanya beli satu aja on this type of movie. Tapi DVD tu semua kita beli on the way back to our resort sebab kita malas nak bawa to the beach...org dok sibok nak jalan bergandingan, kena bawa pulak dvd tu nanti...menyemak aja. So we left the DVD shop and promise to come again to collect those DVDs.

Pantai Kuta hanya lebih kurang 10 mins dari tempat penginapan kami. Wah, baru pukul 9 lebih dah ramai bule melepak membiarkan tubuh mereka digigit sengatan matahari. Adois, boleh tahan juga bule bule ada yang topless. Dear agak gelihati melihat those topless bule. Siap nak tangkap gambar lagi with her mobile and nak MMS her colleague. Nasib aku stop her. Manalah tahu, silap haribulan, kena penampar, tak haru di buat nya. Kami melusuri pantai Kuta bergandingan sambil aku sibuk bersenandungkan lagu Ebiet G Ade ... "gemuruh ombak di pantai kuta "....hhhhmmm.... beautiful waves.. beautiful bikinis babes ..... hunky beach boys .... and the most irritating street vendors.... they are aplenty here in Kuta Beach.

Setelah lebih kurang 2 jam kami berada di Kuta Beach, dear ajak pulang ke resort sebab matahari nak mulai di atas kepala and she just cant take it. We rested for a while in the cool hotel room before deciding to go for shopping at Kuta Square. Ah!... malas betullah nak shopping, tapi nanti merajuk pulak awek sorang ni. Nak tak nak, aku gagahi untuk kluar shopping. We called for a taxi (bluebird ya kalau kalian mahu pakai taksi). Its only cost us RP22 000. Makan di McD. Bila kami lagi antri, ada org Indon satu tu nak potong jalan. Dear apalagi, trus di marahi org indon tu... "Eh! non, antri dong.... saya juga pada antri, kok kamu mahu nyelonong aja". Memang Dear pantang kalau ada queue and someone just cut the queue. She will just tell them off. Lucky thing, cewek indon tu ngan bule, so bule tu minta maaf pada Dear. and she calmed down sambil berbisik di telinga ku. "Nasib baik matsaleh tu hansem, kalau tak habislah, ngan matsaleh tu Dee nak marah tau" Hahahhhaa.... nak ketawa besar aku tapi aku tak berani just smile and hold her tighter. Hmm, baru Dear senyum.

Banyak juga Dear shopping for her colleagues. Adalah she spent about $150 for all those stuff termasuk family souvenir juga. Setelah aku bayar, kami pun decide to go back kerana teringat nak tonton Idola cilik. Jalan ke hotel agak macet dan memakan masa lebih kurang 30 mins.

Idola cilik belum lagi selesai tapi kami harus berangkat ke Jimbaran Bay kalau tak nak terlepas melihat matahari terbenam lagi. We get the hotel staff to call the restaurant to pick us up. This time, we had lobster and other seafood for dinner. Sama jugalah, tetap aku kena suapkan dan kopekkan all those seafood shell for my Dear. Sebelum makanan pesanan sampai di meja, aku telah memeranjatkan Dear dengan satu lagi hadiah untuk nya. Ku keluarkan kotak kecil berwarna ungu lalu aku berikan pada nya.

"Ah! apa ni...ada hadiah lagi" she asked

"Yap! go ahead, open it." aku terus menggalakkan Dear utk buka.

"Eh! apa ni ... dah kasi trip to Bali, kasi cincin lagi ..hhhmm..couple ring lagi" Hishhh Dear tersenyum pada ku dengan matanya yang redup. Hishh! mana lagi suasana romantik lagi kat pantai ni ... gemas aku. Dear ambil cincin tersebut dan suruh aku sarungkan di jari nya. Dengan rasa kasih sayang aku sarungkan cincin ke jari Dear. Dear ambil satu lagi dan menyarungkan ke jari ku pula. Si Eka datang menghantar minuman kami bertepatan waktu Dear menyarungkan cincin ke jariku.

"Wah, mbak berdua tunangan ya ..oh jadi mbak ni pacaran ya? Aduh beruntung dapat cincin, bisa lihat enggak?" tanya Eka kepada kami.

Dear hanya tersenyum. Aku malas mahu membalas hanya jari yg tersarung cincin aja ku hulurkan untuk memuaskan hati si Eka.

"Aduh, ini mas putih apa silver?, Beli di Bali ya" tanya si manis yg centil ini.

"Nggak toh, soalan pertama ya iyalah, kami memang sepasang kekasih. Cincin ini ku beli di tempatku, bukan mas putih dan bukan di beli di Bali. Its platinum with silver at the trimming. Tulah, aku nawari jadi pacar ku, kamu nggak mahu" aku balas sekadar memuaskan hati anak gadis ini. Dia tersenyum dan menawari ambil photo utk kami. Sesudah itu makanan kami pun datang. Kami makan sampai jam 9 lebih dan pulang ke resort hotel dengan rasa kekenyangan yang teramat. Jadi kami pun tak sempat melayari malam sebagaimana yang kami harapkan kerana berdua kami tertidur kekenyangan dalam pelukan masing masing. Dalam cumbuan kami tak larat lagi lalu tidur ajalah jawabnya.

Sekarang pun dah pukul 12.25 dinihari dan Dear pun sedang sedap berdengkur halus sedangkan aku baru aja selesai habiskan homework dan update this blog. Dah lah .... nak gi peluk Dear lah ..cian she tidur sorang sorang .... sambung next time.