Thursday, June 12, 2008

Perbualan di Meja Makan

Aku tak kerja nari..batuk tak henti henti sejak minggu lalu lagi. Semalam Dear temankan gi Doctor. Sebenarnya malas nak gi doctor ni tau, tapi Dear paksa sebab Dear tak suka tengok aku sakit especially bila tidur tu ...

"I lebih rela dengar dengkuran you tau dari dengar you batuk".


"Oklah.. nanti balik keje saya pergilah." itulah jawapan ku bila Dear called semalam kat office tanya dah solat belum dan dengar aku ni batuk batuk. Sayang tak nampaklah ni .. boleh pengsan kalau kita suruh say kata kata keramat tu bila dia call kita dari office... bukan pun colleague awak tu tahu awak talipon siapa kan.


Doctor tu kasi aku MC 1 hari 4 today. Tadi lepas solat subuh rasanya macam nak gi kerja. Duduk rumah pun buat apa kan, Dear kerja. Bila aku suarakan niat hati, Dear marah sebab dear nak aku rest. Hah! ni rest apa..update blog ni dan blog lain tu adalah. Mana boleh tidur, sang kekasih hati takde kat sebelah. Tak tahulah kejap lagi kalau dah makan obat.


Last nite, bile we had our dinner, Dear complain kat pembantu rumah kami.

"Kamu tahu, kalau tidak besok malam saya berangkat ke Bali, nilah dier ni tak kasi pegi" sambil menjeling padaku.

"Eh! yeke, bila masanya Yang tak kasi Dear pegi, Dear pegi practice bowling tu pun Yang sabar menunggu"

"Ah banyak punya You kasi I pegi, dah lah cakap cam tu..macam orang tak faham pulak"

"Eh! Yang izinkan Dear pegi apa... dah Dear kata lama sangat sampai 5 hari .. salahkan orang pulak. ..ah dah tu tuari kata nanti kena satu bilik ngan budak cina lain department, Dear tak nak pergi" aku membalas lembut.

Pembantu rumah kami, aku perasaan jadi pulak mengikuti perbualan kami. Nasib Dear pun perasaan bila tengok mata ku kerling ke arah pembantu rumah kami tu.

"Dahlah ..malas nak cakap lagi, nak ikan ni tak?" sambil Dear mengupas ikan goreng dan taruk di dalam pinggan ku. Aku masih belum berpuas hati bab Bali ni. Pembantu rumah ku suruh beredar dengan alasan suruh solat isyak dahulu.

"Hhmm, sayang nak pegi Bali" tanyaku sambil aku mencapai keropok utk Dear

"Ah ha lah..kenapa tanya, tuari kan you dah kata, nanti you kena tidur sorang, tak boleh tidurlah kita takde kat sebelah..lainkali retreat kat my office pun i tak pegi okay". alah alah merajuk aja bunyi nyer

"Oklah, we go Bali nanti okay. Dear pegi ngan Yang, tapi nak pegi bila?" berlakon betul aku ni, kura kura dalam perahu.

"Bila lagi, dah takde time, next month you dah start your class, my birthday you dah plan kan nak ajak me go somewhere, dah tu taknak bilang gi mana, I tak tukar duit okay..Kalau I nak shopping you have to pay" cepat Dear membalas kata kata ku.

"Sure, kalau Yang tukarkan Dear US$500 cukupke untuk Dear shopping" masih boleh tahan aku berlembut.

"Hmmm, tak tahulah..tengoklah, kalau tak cukup macammana, you know kan, semua orang I nak belikan souvenir, tengoklah nanti mana you nak ajak I" masih getus Dear membalas kata kata ku.

"Oklah, kalau tak cukup, credit card kan ada" sabar ajalah.

"Suka hati you lah. Then baju, nak bawa baju apa" lah lain pulak dier ni, sengaja tau nak mencetuskan kemarahan aku.

"Takpelah, nanti dah nak dekat time, Yang pack baju Dear, thats my job kan? Tapi nak kasi tahu, Yang dah book Honeymoon Suite, so Yang akan pack those sexy outfit from VS that I bought for you as Valentine gift." ternganga kejap Dear. Dan belum sempat Dear jawab aku trus belah dari dapur. Hishh lebih baiklah cabut dulu ..kalau tak lain citer pulak.

Dear tak tengok citer Korean malam tadi, lepas tengok Intan Asmara, she dah off TV. Lega sikit..prihatin juga Dear kat aku ni. Dear cium dan peluk aku dan sekejap gitu aku dengar Dear dah berdengkur halus dengan tangan nya masih lagi memeluk diriku.

"Sayang, forgive me for not telling you where I'm bringing you for your birthday. I knew you are anxious. Yang minta maaf banyak banyak sebab membangkitkan kemarahan Sayang tu." hanya kata hati ku yg mencetus sambil aku merenung dan membelai wajah Dear yang sedang pulas tidur dalam pelukanku. Oh! God, I can never love her enough..please let us love each other till the day we die.

Aku pun tak sadar bila masanya aku terlelap tapi aku suka sangat kalau tidur waktu merenung wajah Dear sampai aku terlelap. It helps to pump up my energy when waking up in the morning.

Dear, you balik cepat tau nari, I miss you dah ni...bantal kat sebelah ni sejuk aja.











1 comment:

green greenpickle said...

susahkan jd senget n at the same time ,feel so guilty as a muslim. nice blog.. hehe..