Friday, October 21, 2011

Feeling Down

Hari minggu ini genap 22 tahun aku menyulam cinta dengan Dear. Husshhh....lama sangat hubungan terlarang kami. Kalau boleh kami melahirkan pasti ramai dah anak kami. Namun kudrat cinta terlarang, tak membuahkan hasil apa pun.

Dua tiga hari ini, aku rasa down sangat. Tak pasti apa sebabnya. Mungkin faktor usia, mungkin faktor kerja dan mungkin aku lelah. Lelah dengan hubungan kami yg tak kemana. Apa sebenarnya yg kami cari. Sex bukan matlamat dlm hubungan ini. Walaupun ia sesekali membantu melepaskan tension dlm diri. Tapi aku tetap merasa lelah.

Kebelakangan ini, banyak perkara yg membuat aku rasa x senang. Dear sampai menangis bila aku menjawab soalan soalan dan pertanyaannya dengan menaikkan suara. Dear complain aku x seperti biasa. Aku tak lagi lemah lembut kalau menjawab  apa pun soalan dari Dear. Hhhhmmmm...aku lelah, lelah dengan semua ini. I need a BREAK....I need a .....can someone send M Nasir and KIT KAT.

Aku cuba menilai kenapa dan mengapa aku rasa down. Rutin harian mungkin.  Semenjak berpindah ofis, aku memang kerap dan cpt merasa penat. BOSAN. Apa tujuan pergi balik kerja tiap hari. Tiap bulan dpt gaji utk bayar bill bagai. Aku bosan.

Esok, aku cuma plan utk chill dan rilex dengan candle light dinner diteratak kami, tapi Dear tak keen. Dear kata tahun ni x yah celebrate. Hmmm, tak usah siapkan hadiah, tak usah celebrate. Then WHAT?. Since x nak celebrate, lebih baik aku register for some course this Sunday. Dpt juga aku ilmu. Tapi Dear tak izinkan pula. Dear cuma hendak aku rilex aja di rumah sana. Dear kata, hari minggu boleh bangun lambat. Dah lama aku x bangun lambat. Dear nak aku cuba rilex dan jgn tension.

AaahHHHHHHH! aku Lelah dan penat. PENAT dengan sekeliling aku.

Rasanya ingin aku berlari
Berlari dan terus berlari
Namun aku tak mengerti
Kemana arah tujuan nak berhenti

Rasanya aku ingin menangis
Dari rasa hati yg terguris
Tangisan yg merembes rembes
Berakhir hanya di sanubari

Tuhan, tolonglah hamba mu ini yg kehilangan arah tuju
Tuhan, kasihanilah hambu mu yg telah hilang kemudi
Tuhan, ampunilah dosa dosa kami
Tuhan, tetapkan cinta antara dia dan aku

Tuhan, abadikan cinta kita
hingga keakhir hujung nyawa.

No comments: