Monday, January 31, 2011

February Datang Lagi..Kali ini Dengan Senyuman

Diam tak diam, bulan pertama dari tahun 2011 akan berakhir. Cepatnya masa berlalu. Tup tup dah nak masuk February. Aku tak gemar bulan February ni, walaupun bulan ni ramai pasangan kekasih yg menantikan bulan ni. February selalu mengingatkan aku peristiwa tahun 2001 yg hampir membuat terputusnya ikatan cinta kami. Ah that was history, eventhough it hurts me a lot, it do made us strong and treasure our togetherness


Walaupun peristiwa berlaku pada tahun 2001, ia masih lagi terkesan dlm hidupku sampai kini. Kalau tidak kerana ketentuan Allah SWT, dan doa dan rintihanku pada NYA, aku rasa, takkan hubungan kami masih bertahan hingga kini. Siksa terasa perasaan ini, hanya pada Allah aja tempat aku mengadu. Ke mahkamah syariah memang takde lah maknanyakan. Hendak bercerita dengan orang lain, ibarat membunuh diri dengan pisau belati. Mungkin Allah mendengar doa, rintihan dan permintaan hambanya ini. Alhamdulillah, hampir sebulan peristiwa hitam dan keruh itu berlarutan, akhirnya aku tak henti mengucap syukur bila Dear dapat melihat kebenaran dari apa yg cuba aku huraikan padanya. Orang yg hendak dijodohkan utk Dear, bukan mempunyai niat mencari pasangan hidup sebenarnya, tapi mencari batu loncatan supaya mudah mendapat status PR. Aku yakin, ini ujian Allah semata dan Dear dapat melihat keikhlasan cinta dan kasihsayangku.


Dari peristiwa tersebut, kami banyak belajar hati budi masing masing sebenarnya. Untuk meraikan keadilan yg ditunjukan Allah SWT atas segalanya, kami berumrah a few month after. Syukur teramat, Dear tidak menjadi mangsa dan aku tidak keseorangan merana. I can never thanks Allah more for the love that HE gave.


Semalam Dear menyatakan yg February tahun ini, usah diungkit kisah silam. Sepuluh tahun berlalu, Februari tahun ini, kita tanamkan kenangan yg pahit dan jadikan February yg indah dengan satu kenangan baru. Insyallah, February 2011 mencatat satu sejarah baru dlm hidup kami berdua. Syukur teramat, YA ALLAH. Atas kehendak dan kurnia Mu ya Rabb, kami akhirnya dapat mencapai impian untuk bersama memiliki tempat perlindungan kami bersara kelak. Semuga hari hari mendatang ditempat yg kami kongsi nanti, memberi lebih banyak kebahagiaan dan kasih sayang. Amin.

No comments: