Thursday, September 10, 2009

Rentetan Ramadhan Part 1

Rentetan peristiwa ramadhan didalam kehidupan kami berdua...

Hujung minggu pertama ramadhan - Beriftar bersama keluarga besar ku..ni adalah tradisi arwah ibu dan kak long aku yg sejak ketiadaan ibu telah mengambil alih tugas tersebut..tapi pagi nya aku dengan Dear telah mengigihkan diri beratur untuk ini...

Tak mahu ketinggal amik peluang mendapatkan tawaran hebat di pameran terbesar NATAS, kami telah tiba setengah jam sebelum masa bermulanya pameran pada pukul 10pagi. Hmmmm, nampaknya ada orang yg lebih pagi lagi dah beratur. Hendak tak nak, aku pun beratur sambil Dear tunggu di dekat Entrance. Ada juga lah dalam 150m away aku berdiri dari tempat entrance tu.

Hala tuju pertama kami adalah dibooth ini. Tak kuasa nak recce lain tempat dulu. Akhirnya aku book trus memandangkan harga yang ditawarkan adalah dibawah budget yang telah aku siapkan utk kami berdua. Terimakasih pada amoi dibawa yg telah dengan sabar melayan kerenah Dear untuk booking kan flight kami. Thanks Sunny.


Hah ni adalah replica dari Boeing A380 yg dipamerkan oleh SIA. Insyallah, impian utk menaiki A380 bakal kami capai nanti dalam perjalanan pulang ketanahair kelak.



Antara brochure yang aku ambil dan simpan semasa kepameran NATAS tempohari untuk destinasi kami. Masih belum ada kesempatan utk really read those brochure...ah takpelah lepas raya nanti banyak masa boleh baca.




Antara Hidangan yang adik beradik aku potluck utk majlis iftar di rumah Kak Long pada 29.8.09
Dimajlis iftar di rumah Kak Long, berbagai makanan pulak telah dihidangkan. Rasanya tak termakan bila kami dah berkumpul adik beradik. Selalunya aku buka hanya dengan makan kurma, bubur, buah2an dan satu main dish serta kuih. Ni berlambak pulak nak dimakan. Belum makan dah bingung. Lepas makan, kami berjemaah magrib, isyak dan terawih. Selesai solat, ramai yg repeat broadcast melayan nafsu tekak sambil bersembang. Mata aku memang dah tak tahan. Dear pulak pantang berjumpa ipar ipar dan biras birasnya, sibuk lepas 1 topic ke satu topic. Mujurlah, abang aku bersuara untuk menghantar kami balik hampir 20 min ke jam 12tengahmalam. Kalau tak, sanggup Dear bersembang sampai kepagi. Aku juga yg nanti pengsan.
Dear tahu dia boleh sambung tidor hari minggu, aku juga yang bakal sibuk memandangkan Dear pulak yg panggil adik beradik Dear utk berbuka dirumah keesokkan hari dan aku memang selalunya memasak utk keluarga Dear. Walaupun keluarga Dear tak sebesar famili aku, namun kalau bab makan ni, mahu tak mahu at least nak kena ada complete set ngan dessert sekali.
Alhamdulillah, majlis iftar di rumah Kak Long dan rumah Dear berjalan lancar tanpa pembaziran. Semua yg hadir dibekalkan lebihan juadah agar tak terbuang. Aku walaupun penat hepi sangat melihat keluarga Dear makan dengan berselera.
Sambungan rentetan ramadhan seterusnya akan aku buat diposting akan datang.

2 comments:

Anonymous said...

Salam,
rindu nak baca latest update...baru mengikuti blog ni dan dah khatam. something intresting...harap semuanya ok2 sajer...salam aidilfitri maaf zahir dan batin

deeyang said...

Terimakasih kerana sudi menyingah ke blog saya...dan salam aidilfitri juga.