Wednesday, November 5, 2008

Aku dah tak Tahan!

Aku dah tak tahan. Kalau selama ni aku yang lebih bersabar dlm banyak benda, nampaknya memang aku dah tak boleh tahan. Infact bukan aku aja, FIL pun sama. Last nite, bila aku sajikan FIL makan malam dia, he commented this
"Tell her not to cook anything for me".
Bila aku tanya kenapa, he added that she doesnt have any personal hygience. Hishhh! geli aku nak citer kat blog ni kejadian semalam pagi. Harus lah FIL pun turut geli. Dia yang 24 jam mengadap si gedombak tu.
Dear kata, she nak hantar balik si gedombak tu kat agency this Saturday. Its seem that this maid is not interested to work. Bukan tu aja, si gedombak ni, high class. Underwares dia aja berjenama - Calvin Kliens. Leftovers lauk pun tak main. Wah! tapi baju tidur pun dia x de, boleh minta kat aku lagi. Berani amat si Indon sorang ni. Yang paling membingkit kan tu, dia boleh argue dengan Dear tentang banyak benda yang ada kat rumah tu. We have 2 airpot kat rumah tu, satu memang utk masak air, lagi satu tu just to store air yg dah di masak. Cover for the airpot tu lain lain, tapi bila dia salah tutup airpot tu and Dear tegur, she argued back said that Dear yang salah. Aku yg lagi baca suratkhabar kat ruang tamu, senyum senyum sendiri dengar pertelingkahan dorang. Ada ke, si gedombak tu nak ajar Dear. Walhal, semua benda tu Dear yang beli dan own. Walaupun ada pembantu, bukan nya we all tak turun tanah bersingsing lengan. Mana yang patut kita akan sama sama buat. Simple instruction pun sigedombak ni tak boleh nak buat. Yang dia sibuk kan hanyalah makan. Aku suruh masak nasi 3/4 cup, dia masak sampai 2 cups. Takut nah tak dapat makan. Tak pernah aku jumpa org yg cam ni. Asyik asyik kat dapur sampai sapu rumah pun asal boleh aja.
Aku memang tak suruh sigedombak ni masak nasi lagi since dia tak faham instruction. Tadi pagi bila aku bangun, dia dah masak nasi kat cooker tu, tapi aku tengok yg lighted tu kat congee. Brown rice kami pun dia dah tenggek atas dapur. Mahu kena teriak ngan aku subuh subuh kala. Siapa ntah suruh dia masak. Bingit!!!. Dah habis aku beleterkan dia, aku trus masak lauk sikit utk FIL. Memang hari ni aku tak masak kan bekal utk Dear sebab she ada lunch appointment ngan staff dia. So akupun malas nak bawa for myself. Si gedombak pandai pandai pulak masak our brown rice. Nak show inisiatif lah tu, tapi akhirnya brown rice tu hangus. Mana aku tak stress kan!
Last kita fikir, tahan aja lagi beberapa hari ni, we gonna get a replacement. Sementara nak hantar dia balik to agen this saturday. Tak guna nak stress, silap hari bulan, dia tak apa apa, kita yang KO, so kesimpulan nya, kita just press an ignore button kat kepala otak kita yang dah berjambul ni.
Ya Allah, Kau berikan lah aku kesabaran dlm menangani si gebombak ni. Amin

No comments: