Friday, June 27, 2008

Bali - Here we come!

Rasanya dah lebih sebulan aku berahsia dengan Dear tentang destinasi yang akan kubawa Dear sebagai hadiah harijadinya. Well, akhirnya aku bilang juga kerana aku kenal diri aku sendiri yang tak berapa organise compare to her. Selalunya bila kita pergi holiday, she will hold the flight ticket, hotel confirmation slip and all those stuff. Kalau aku yg pegang benda ni, haruslah aku slalu lupa taruk mana. Dari early month lagi aku dah collect tiket tu dari travel agent, tak berani aku nak kluar kan dari bag tangan maka tak bertukarlah bag tangan aku pergi kerja kerana aku takut terlupa tiket tu taruk dimana. Rabu malam yang lalu, aku telah menghulurkan 1 envelope yang mengandungi tiket, hotel confirmation, travel insurance dan sedikit wang pada Dear. Envelope tu biasa biasa aja, jadi bila aku hulurkan pada Dear dan wish her Happy Birthday in Advance, Dear macam terperanjat dan tanya apa ada dalam tu.

"Bukalah, tengok, its for you. Tiket kapalterbang dan all that we need for our trip"

"Ah! really! you nak ajak I gi Bali? So not Phuket lah? Jadi We going to Bali ke? Wah! betullah ada duit US lagi,
I ingat you cakap terbuang aja, Rupiah takde ke?" bertalu talu Dear tanya. Dah tiket tu depan mata, hishh susah betullah, tak kan tak tahu baca kot...macam tak pernah tengok eticket aja.


"Ha Ah! Tuari kata nak gi Balikan, so I want to make your dream come true, lagipun tak yah lah Dear nak citer kat all my nephews and nieces esok esok that Yang tak kasi Dear gi Bali tu. Ni Yang siap ajak Dear gi sana, luggage pun Yang dah kemaskan semalam. Duit Rupiah tu, kat drawer tu ada about 2.3 million lagi. Kalau tak cukup, nanti kita tukar lagi." Panjang lebar aku jelaskan. Dear aku tengok masih membelek belek lagi tiket dan stuff yang ada kat dlm envelope tu. Hishh Gasaklah, aku tinggalkan Dear sorang untuk kedapur nak buatkan Dear susu Anlene. Maklumlah dah berumur ni mesti nak kena minum susu, tulang dah tak kuat. Jangan marah Dear.

Our passport and the e-ticket. Senang sekarang pakai e-ticket, kalau hilang can just print another copy, tapi provided ada computer dan printer ler kan.



Details of our flight.
Hari ini aku masih lagi kerja sebab flight agak lewat petang, sayang nak amik cuti setengah hari. Dear akan terus ke airport dari ofis. She dah minta izin bos dia utk balik at 4pm. Kita nak kena ada kat airport by 5pm. Aku pun dah cakap ngan bos nak minta time off for 2 hours. Cuma aku kena balik rumah dulu sebab nak amik our luggage. Hmm, nasib baik 1 bag aja untuk kita berdua, tak lah teruk nak berangkut sorang sorang.
Dear masih tak tahu yang aku ada lagi surprise for her on this trip. Semua aku dah plan tinggal nak mengalami nyer aja. Harap semuanya berjalan dengan lancar. Berminggu minggu aku tunggu saat ini semua. Its a great deal for us to celebrate each other besday sebab annivesary kami not a great deal anymore cause dah banyak tahun sambut anniversary berdua. Siapa tahu, lain kali boleh celebrate ngan members members sengetian yang lain. Nak kena plan for our 20th anniversary next year after this trip. Teringin nak bulan madu di Switzerland pulak. So kena gigih kumpul duit lah for next year. But for now, Bali akan menjadi saksi deklarasi kesetiaan percintaan kami esok.










4 comments:

Anonymous said...

tepuk-repuk untuk aakak berdua..

caya la!!!!!!!!!!!

f said...

gerangan siapakah anda?

=P

bebey said...

wow, bestnye dapat surprise..
pegi bali pulak tu..
:)

deeyang said...

Is, tepuk apa nyer ..hehhee

Bebey, its best for Dee lah. Kita hanya ingin merealisasikan impian kekasih hati kita.

Firdaus, Saya hanyalah seseorang yang gemar menjenguk blog anda.