Wednesday, April 9, 2008

Hadiah Hari Lahir

Hmm, nampaknya lama tak memblog di blog ini.

Banyak perkara yg berlaku selama 3 bulan yang lepas. Sibuk dengan tugasan di tempat kerja. Mana terlari lari attend kelas lagi selepas kerja, exam lagi .. hhmm tak sempat nak update blog ni.

Anyway just update sikit lah pelayaran cerita cinta kita ni. Kami telah bercuti ke Thailand pada bulan lalu. Sebelum bercuti, adalah percintaan kami terasa hangat bila ujung ujung minggu, almaklumlah tak keje, boleh sibuk satu malam bercengkerama.

Aku terasa diri di langit tujuh sebab sebelumnya Dear selalu menepis ajakkan aku untuk bermesra. Tapi ini Dear yg memulai...boleh keadahnya aku tolak. Entah apalah rezeki aku. Mengikut zodiak tahun baru cina ehhh bukan nak percaya benda benda cam ni .. sekadar mengquote aja ... tahun tikus ni adalah tahun yg baik bagi aku. Mudah mudahan betul lah ya ... harap baik dalam segi ekonomi, percintaan dan juga kesihatan.

Cuti kali ini sungguh bermakna. Tak pernah rasanya dlm perhubungan kami selama ini, Dear start the show. Pada mulanya aku agak marah dan merajuk disebabkan bila kami tiba di hotel, waktu nak check in, Dear tetiba suruh tukar bilik yg telah disediakan oleh pihak hotel. Kami bercuti bersama dengan 4 org lain. Bilik yang telah di sediakan adalah yang mempunyai katil double. Seronok lah aku rasa sebab tak yah nak tidur sorang sorang kat katil single tu. Tapi tup tup yg lain minta tukar sebab tak sederet atau bersebelahan bilik. Dear setuju pulak tu. Aku tunjuk muka protes...hhhmmm kata nak buat cinta, camner ni tak syioklah ...

Demi mengelak pertengkaran, aku lari dari meja resepsion.

Everything settle, kita sekarang semua sederet bilik masing masing dengan katil 2 single bed. Kwang kwang kwang. Hancus harapan nak tidur berpelukan. Dear tahu aku marah. Tiba dikamar, aku trus gi toilet, fresheshen up dan amik wudhu utk jamak zohor dan asar. At least dapat juga legakan hati ini dari perasaan marah. Habis solat, aku trus merebahkan badan di katil single tu dengan muka merajuk. Dear seolah takde apa apa, trus take over the sejadah dan telekong tu.

Kami telah berjanji ngan member yg lain utk bertemu di lobby at 6.30pm. Waktu tu baru nak masuk jam 4. Setelah Dear solat, dia menghampiri aku yg tengah dok boring dan memaksa memejamkan mata tu. Dear cium dahi ku dan trus mengengsotkan badannya di sebelah. Aku di peluk dan dicumbui lagi sambil dia membisikkan kekata ini

"Katil kecik kan bagus, boleh kita berpelukan erat erat, lagi romantik, betul tak sayang", sambil tangan nya dah start merayap ke bahagian yang menyeyetipkan aku.

Aku yg masih merajuk melarikan diri sedikit dari Dear. Menyedarinya, makin dieratkan pelukan dan memaksa memalingkan wajah ku untuk menatapnya. Tak sempat aku berkata apa apa, Dear terus mencumbui aku di bibir diselangi kata kata;

"besday gerl tak boleh merajuk tau, nanti Dear tak kasi hadiah best malam ni"

"Eh ada hadiah best apa", aku mulai berlembut dan tangan ku, ku lingkarkan ke pinggang Dear.

"Hhhmm, rahsia, kalau nak tahu, tunggu nanti malam dan sayang tak boleh merajuk". Kali ni Dear kata sambil mengugut.

Aku akur dan trus cium pipi nya. Rasanya Dear ni tengah terasang atau nak memujuk aku yg berulang tahun, she beat the drum dan kita pun berrolling rollinglah sementara nak tunggu kluar makan malam.

Sempat juga bercengkarama diatas katil yg sempit. Jam 5 lebih, aku disuruh mandi ...kedaahnya mandi junublah sebelum magrib...aku ajak Dear mandi sama, tapi dia tak nak. Dengan bergegas

aku membersihkan diri dan bersiap utk jamak maghrib dan isyak biar tak penat nanti habis dinner dan cuci mata. Dear mandi bila aku tengah solat.

We had a simple but good dinner. Pas tu kita gi Swensen makan icecream pulak. Then near the hotel ada nite market, so sibuklah we all semua bershopping. Aku takde apa yg sibuk sangat nak beli, member yg lain yg sibuk belanja. Yang ada kat kepala otak aku yg sememangnya kuning tu adalah utk cepat cepat balik bilik hotel utk $*%*.

Sekitar jam 11.20pm kami sampai di bilik. Aku di suruh Dear utk membersihkan badan sebelum tidur. Eh! nak tidur ...aku belum nak tidur ...aku nak make love. Macam mana ni?

Dear seolah olah buat lupa apa yg dijanjikan petang tadi. Aku pulak jual mahal tak nak tanya. So lepas bilas badan, aku pun tarik selimutlah nak tidur. Lampu samping katil tu aku dah off. Dear kluar dari toilet dan trus tidur di sebelah aku. Katil satu lagi kesejukanlah nampaknya. Apa yang terjadi biarlah menjadi rahsia kami berdua. Cuma aku nak kasi tahu yang aku amat bahagia di samping kekasih hatiku ini. Only one word to describe my feeling. PUAS.

No comments: