Monday, October 26, 2009

What a Weekend!

3 hari 2 malam tidak bertemu telah menjadikan weekend kami teramat indah.

Jarang kami berpisah begini lama. Selalunya kalau aku harus pergi lebih dari 1 malam, orang rumah aku suruh ikut sekali. Tapi kerana aku harus berurusan most of the time dan lagipun Dear harus simpan cuti untuk nanti, aku pergi bertugas tanpa Dear. Memang payah rasanya tidor bersendirian selama 2 malam. Hampir 2 jam juga kita bergantung di talipon untuk 2 malam itu...pengsanlah bill talipon bulan ini.

Anniversary kami disambut sederhana saja namun aku dan Dear amat bersyukur kami dapat mempertahankan perhubungan ini. Syukur aku dapat mengambil penerbangan pagi dan telah pun berada ditanahair sekitar jam 1 tengahari. Dear telah pun dengan setia menunggu. A quick lunch dan terus ke GV membeli tiket. Sementara menanti jam 4.30pm, kami shopping for winter clothings. Dear kalau boleh nak beli semua yg baru. Yelah, aku faham sangat, sekarang ni Dear dah tukar size dari yg besar ke yang kecil. Pasti baju winter yang ada utk Dear dah jadi kebesaran sangat. Bukan aku tak mahu belikan Dear. Aku tahu Dear pun lebih dari mampu utk beli untuk dirinya sendiri, tapi aku malas nak mengangkut banyak barang masuk ke panggung. Nasib baiklah kami dapat tumpang barangan di kedai tersebut. Hendak ku ajak Dear dinner di Tiffany, Dear tak mahu. Dear kata cuma nak makan something kat Hanis. Simple aja permintaan Dear utk anniversary dinner walhal ini tahun yg ke 20..should at least have a good dinner kat hotel ke. Habis dinner, Dear terus ajak pulang. Penat dan Dear kesiankan aku yang kelihatan letih.

Rupanya, letih dan penat bukanlah alasan sebenar. Dear ada plan yang lain actually. Aku disuruh mandi cepat cepat. Bila masuk ke kamar kami, Dear telah pun memasang wangian dan aircon. Katil pun telah disiapkan. Dear senyum senyum sambil bertanya kalau aku dah bersugi atau belum. Hmm, dalam hati aku tertanya tanya. Macam ada chance aja nak together gether ni.

Light out at about 10 pm but aktivi berjalan terus. Entah pukul berapalah kami tertidur dalam pelukan masing masing. Bila aku sedar sekitar jam 4.30 pagi, ku tiup dan gigit manja telinga Dear. I just love to make love at that hours.
Sabtu pagi terlewat kami bangun..malas rasanya nak ke pasar dan bersenam. Hmm, bermalas malas dalam pelukan sambil bercumbu cumbuan adalah sarapan kami pagi sabtu sampailah Dear teringat yang Dear harus ke klinik untuk mengambil hasil ujian pemeriksaannya tempoh hari. Jadinya terpaksa kami hentikan permainan cinta.
Sepanjang hari diluar hinggalah ke hampir tengahmalam barulah kami pulang. Ingatkan dah penat nak terus tidor, namun apa yg kena pada kami pun aku tak tahu. Permainan yg terhenti disambung malam itu juga. Alahai macam pengantin baru pulak kami ni. Gara gara terlalu letih, terlambat lagi kami bangun pagi minggu. Terpaksa juga bangun hendak ke pasar. Selesai jalankan tugasan dirumah, kami ke bukit katil dengan niat nak mengukur bantal. Namun bantal tak terukur, kami gigih mendayung. Aduhai, macam makan viagra pulak...tak terhenti dan terbendung hawa nafsu. Sangking seronok sampai tak berfikir dengan waras. ampuni kami ya Allah.
Apapun, yang terjadi telah pun terjadi. Anniversary tahun ini telah diraikan dengan penuh keghairahan memandangkan akan ada orang ketiga dlm rangka cuti cuti anniversary december nanti.
Hari ini realiti kehidupan diteruskan dengan tugas yang berlambak di tempat kerja dengan hati berbunga dan mata yang separuh terbuka. Mudah mudahan malam ini tetap membawa ketenangan dan kenangan 3 malam di hujung minggu yg baru berlalu.



4 comments:

kuputih said...

wow hebatlah...mesti berseri2 jer..
actually nak invite both of u mkn2 kat selangor this sat 7nov2009 sempena launching new biz.kalau leh bg mail address nk bg alamat klu berkesempatan turun KL.
'ahmad/kuputih'

deeyang said...

hehehe..tahu tak per.
Sat 7 Nov ye..macam cannot make it. She's bz lah. Anyway, you can email to us at deenyang@gmail.com.
Thanks.

bebey said...

wow!!

deeyang said...

Bebey - apa wow wow..ingat layang wau ke?..heheheh...