Wednesday, June 24, 2009

Cuti cuti dan cuti lagi...

Minggu ini adalah minggu terakhir cuti sekolah. Cuti sekolah kali ini tak sempat aku nak bawa anak buah aku kluar makan makan or tengok wayang. Yelah, dorang pun sibuk attend ECA. Ada yg sibuk gi practice dragon boat, ada gi badminton training. Buka sekolah nanti, semua ada competition. Kalau ada waktu terluang pulak, aku yg tak dpt nak take off sbb ada meeting yg tak habis habis.
2 minggu yg lalu, kami telah pergi ke pantai timur selama 4 hari. Cuti cuti bersama famili Dear. Sebenarnya kami tak plan pun nak ikut diorang tapi memandangkan 1 lagi famili tak dapat ikut dan kekurangan driver, terpaksa juga aku korbankan 2 hari cuti.
Masa kita gi dinner, enjoy sangat sangat not that the seafood were that fantastic or palatable. Enjoy cuci mata. Most restaurant that we patronised, org perempuan yg dominate. Cantik cantik gadis gadis Kuantan bertudung, manis dipandang. Dear kata, alah tu semua mek kelante...sebab tu cantik. Kalau org pahang tak lah berapa cantik compare ngan mek kelantan. Bagi aku, tak kisah, asal yg bernama wanita dan manis dipandang mata, dari mana pun asalnya, aku tetap nak cuci mata. Ada satu "abang ipar" aku yg belum berpunya, aku sibuk dok suruh dia usha satu awek ni, tapi dia kata tak minat dan suruh aku aja yg amik. hehehe...macam dia tahu aje kan. Dear pulak, boleh ketil paha aku bawa meja..jeles lah tu.
Kami sempat juga ke Trengganu on day trip. Jadi dapat juga aku bertemu kawan disana dengan anak anaknya. Aduhai, kecian aku tengok anak2 kawan aku tu. Tak puas bermanja dengan kami. Sibuk tak kasi kami balik. Next time ajalah, esok firefly dah terbang direct ke Ganu, bolehlah.
Dear dah janji ngan anak si Des (teman aku di Trengganu ni), suruh si N simpan duit buat passport, nanti Dear antar tiket flight. Aku pulak waktu tu tak tahu yg Dear cakap mcam tu kat si N, aku pulak ckp ngan si Along benda yg sama. Bila si N kasi tahu ibunya yang Dear nak ajak kesini, Des ketawa sbb kami sibuk nak bawa anak dia ke sini. Dia terus tanya, "Lah mak budak tak nak ajak ke". Yg lagi dua anak Des semua bising bising. Bukan kami tak nak ajak pun, dorang berdua tu masih kecik. Kang malam nangis susah pulak kan. Takkan nak share susu ngan aku...tak rela. Apa apa pun tunggu dorang ada passport lah baru boleh merealisasikan impian.
Semalam dapat email tentang travel procedure disebabkan si virus H1N1. Aduh risau aku. Sebenarnya sebelum ni pun aku dah risau kalau kalau tempat yg ingin kami pergi minggu depan termasuk dalam senarai. Memang sah, sekarang dah tersenarai pun.
Aku ajak Dear pergi flu jab last saturday utk berjaga jaga. Dan Alhamdulillah, esok balik tak ya nak kena quarantine..just need to take own temperature 2 times a day dan record all movement during the 7 days upon returning from the destination. Phew. Selamat. Kang tak pasal pasal tak boleh nak merewang bila anak buah nikah dan bersanding. Lagi haru kalau tak dapat nak temankan tamu dari seberang jalan jalan dikota singa ni. Mudah mudahan Allah permudahkan segala urusan dan perjalanan kami hingga selamat pulang ke tanahair.

No comments: