Wednesday, December 31, 2008

Goodbye 2008, Welcome 2009

"Bulan Desember Esok berlalu" Hai teringat pulak lagu indonesia ni, tapi tak ingat pulak siapa yang menyanyikannya.


Hari ini hari terakhir dalam tahun 2008.


Aku tak nak membicarakan tentang azam tahun baru. Aku tak suka buat azam pada awal tahun. Bagi aku, buat azam tu tak kira bila. Bila perlu berazam dan tarukkan matlamat dlm berapa hari, minggu atau bulan utk merealisasikan azam tu lebih baik dari buat azam pada tahun baru dan lupa pulak apa azam azam tersebut.


Aku lebih suka flashback what happened in 2008. Apa yang harus aku perbaiki utk menjadi insan yang lebih baik pada tahun 2009. Kenangan 2008, mana yang baik akan menjadi satu memori yang boleh membuat kita tersenyum pada hari hari mendatang. Kisah pilu dan mematahkan semangat, kita jadi kan landasan utk kita jadi lebih kuat dan teruskan hidup ini. Life still goes on, no matter what people say about you. We can never stop what others say or think about us. We dont owe them our life neither do they own our life.


2009 tahun yang dijangkakan muram dari segi ekonomi. Mana mana negara pun, semua telah mewar warkan tentang kegawatan ekonomi. Haruslah kita berhati hati dlm perbelanjaan pada tahun mendatang ini. Ah nampaknya aku tak dapatlah nak bertravel travel selalu, haruslah berjimat cermat juga supaya rancangan biz utk berkembang menjadi realisasi. Insyallah.


To all my friends out there, Happy New Year. May the year you left behind brought some good moments in your life. And the oncoming year will bring more meaning, happiness and much of the goodwill that you hope for.

Goodbye 2008, Welcome 2009.

1 comment:

sky said...

salam tahun baru..